lørdag den 26. september 2015

Vild med San Francisco, ikke vild med vores overnatning!

Vi gik tidligg i seng i går, både fordi der ikke var så meget at lave i vores område og fordi vi ville være friske til i dag! Vi har en ide om at vores "udlejer" er massemorder, så vi er en smule utrygge ved at bo der, plus at døren til vores afdeling er ødelagt, så alle kan komme og gå til vores værelse som det passer dem (ikke så fedt)! Dog er jeg (Camilla) alt for nærig til at finde et andet sted at bo, så vi drikker os bare godt fuld i aften så vi sover godt ;-)
Vækkeuret ringede kl. 7:30, hvor vi tog turen i bus ned til fishermans warf. Har spiste vi morgenmad på ihop hvor vi delte en omgang omelet og chocolate chip pandekager (ad!). Bagefter skulle vi en tur til Alcatraz, som er det gamle maksimum sikrede fægsel som lukkede i 1963.
Man har en imponerende udsigt til San Fran fra øen af, som vi kom til med en kort færgetur.
Det var så tåget at man slet ikke kunne se Golden Gate broen.
Den var et sted inde midt i skyerne!
Turen var sindssygt spændende og vi fik en audio tur rundt i fængslet hvor man fik historier om et større oprør, undslupne fanger og livet på øen. Fængselsbetjentene boede på øen med sine familier, så der var et helt lille samfund udenfor fængslet.
Efter turen til Alcatraz gik vi ned for at se Pier 39 hvor søløverne holder til.
Man skal bare gå efter lugten af våd hund, så finder man søløverne, haha!

Bagefter tog vi en taxa ind til Union Square, som er byens centrum, hvor vi gik på The Cheesecake Factory for at spise kage til frokost! Hold nu fest det smagte godt (og var en smule ulækkert)!

Resten af dagen er brugt omkring union square og nu har vi fundet et rigtig hyggeligt sted at få noget aftensmad og hvile fødderne!

Håber vi får lov til at sove hele natten i nat uden at vores overbo er vågen hele natten (der er MEGET lydt).
Vi nyder de sidste 4 dage, og er lidt kede af at vi snart skal hjem, men så igen, vi har næsten brugt alle vores penge, så det er nok meget godt :-P