onsdag den 16. september 2015

Monument valley og Page

Da vi kørte i morges var temperaturen helt nede på 12 grader, så de lange bukser og bluser kom rigtig frem fra kufferten. Vi spiste morgenmad på morgenmadsrestauranten Denny's, efter at være en smute forbi Grand Canyon en sidste gang.
Turen til Monument Valley var en godt 3,5 timers køretur, da vi skulle helt en tur til staten Utah. Monument Valley er styret af Navajo indianerne, og har derfor monopol på alle aktiviteter i parken. Man kan betale sig fra en tur i en åben bus rundt i parken, men vi ville gerne køre selv og havde af den grund også sørget for at få en lejebil med større afstand mellem undervogn og jorden. Parken består af nogle sten erosioner hvor kun det hårdeste sten står tilbage. Det giver et helt utroligt syn at der står kæmpe sten skulpturer op ad jorden midt i ingenting.

Vores Subaru Outback klarede turen i et snuptag, men ikke alle andre havde været lige så snu med deres bilvalg! Vi så en Mini Cooper der havde meget svært ved at komme rundt og mange så gevaldigt opgivende ud i deres alminelige Sedan.

Vi spiste frokost ved monument valley, og man kan da vist ikke brokke sig over udsigten!

Bagefter kørte vi den to timers tur til Page i Arizona, hvor vi skulle se Horseshoe Bend. Vi var ved at være en smule trætte af at køre den dag, så vi ville bare frem hurtigst muligt! Turen tog godt 2 timer, men det var det hele værd da vi kom frem! Horseshoe bend er en bugtning i Colorado River som danner en hestesko, det er simpelt så flot, og billederne viser slet ikke hvor imponerende det er i virkeligheden.

Bagefter kørte vi til Big Water hvor vores hotel lå, vi har fået et meget yndigt værelse med indianer tema (det er virkelug grimt), men vi snakkede med nogle andre gæster der havde fået værelse med heste tema så vi er sgu meget tilfredse! Haha!
 Det viste sig at det eneste der var at spise i Big Water, var en restaurant i en trailer der så gevaldigt snusket ud, så vi spiste Oreos og Beef Jerkey til aftensmad! Alternativt men hvem har ikke gerne ville spise kage til aftensmad :-P

Nu skal vi mod Bryce Canyon, som vi glæder os til at se! Meeeen først står den altså lige på morgenmad ;-)