onsdag den 23. september 2015

Bodie Ghosttown, Yosemite og overvundet af naturen!

Tirsdag startede dagen ud med at spise morgenmad i Bishop hvor vi fik en længe ventet portion cornflakes! Og så faldt vi desuden over dette skilt flere steder på hotellet.

Vi kørte derefter mod Bodie Ghosttown som er en gammel forladt mineby.
Byen blev bygget op på baggrund af guldminen og havde sin storhedstid i slut 1800 tallet. Gennem tiden blev den udsat for to store brande som ødelagde store dele af byen, og i dag står kun en tiende del tilbage. Byen blev stille og roligt forladt da minen blev lukket og i dag står bygningerne tilbage som de gjorde for 100 år siden.
Den blå bygning var den gamle mine fabrik, og murstensbygningwn er det der er tilbage af banken.
Det var en vildt spændende oplevelse at se træhusene og alt deres inventar. Desværre har vi ikke billeder af flere huse på telefonen.
Efter Bodie kørte vi mod Yosemite 3,5 time derfra. Vi landede i vores lejer ved en 17 tiden.
Det udfordrede dælme lige vores luksus fornemmelser da vi lige var kommet fra et 4 stjernet hotel i Las Vegas. Vi fik udleveret to tæpper, et lagen og to hovedpuder samt strenge instruktioner om at låse alle madvarer, skønhedsprodukter, vaskemidler og andre ting der har en lugt inde i vores bjørne sikrede skab.
Dette skal gøres for at bjørnene ikke har en grund til at komme ind på campen. Derudover fik vi ordrer på ikke at komme i nærheden af nogen gnavere da de er bærere af blandt andet pest og hentavirus. To lejre blev tidligere på sommeren lukket ned da der var gæster der blev smittet med pest (yaiks)! Men vi havde et egern der troede den boede i vores lejer, og som absolut ikke havde intentioner om at flytte ud ligemeget hvor meget vi larmede af den!
Med den in mente gik vi i gang med at lave bål til aftensmaden. Vi havde handlet ind til at lave burgerer med smores (kiks med varme skumfiduser og chokolade) til dessert!
Der blev hygget ved bålet indtil vi synes vi var trætte!
Da vi skulle sove var der mange tanker om blandt edder, hentavirus og hvor helveds koldt det blev om natten!
Og koldt det blev der (brrr)!
Når døren består af to snore der skal bindes, så holder det ikke meget på varmen!
Vi sov ikke ret meget i nat, og vækkeuret ringede kl. 6 for at vi kunne få vandtet og set de vigtigste ting.
Ting vi så:
Bjørne: 0
Bjergløver: 0
Vandfald med vand i: 0
Egern: en milliard!

Vores skuffelse på en skala fra 1-10: 14!

Vi kunne ikke overskue en aften mere i teltet, så vi afbestilte anden overnatning og sidder nu i Reno en dag tidligere end planlagt! Men hold op hvor vi glæder os til vores seng i aften!
Nu står den 1-0 til naturen, men til gengæld får vi en hel nats søvn :-P

Håber i har det godt, vi glæder os til Rascall Flats koncerten i morgen, og piv så skal vi hjem om en uge!