lørdag den 12. september 2015

San Diego og masser af oplevelser.

I dag stod ringede vækkeuret kl. 7.00 og det var første morgen vi ikke vågnede af os selv, så nu er vores døgnrytme vist skiftet. Vi ville tidligt fra LA for at undgå rush hour. Vi kom smertefrit ud af LA, og kørte til La Jolla som er en forstad til San Diego. Vi blev meget positiv overrasket over byen, som mest af alt er kendt for the Cove, som er en klippe strand hvor der lever sæler og søløver i massevis.

Man kan komme rigtig tæt på søløverne, og hvis man har en snorkel og et par dykkerbriller med sig, kan man hoppe i vandet og snorkle helt tæt på dem. Udover dyrelivet, var byen meget præget af en rigtig hyggelig ferie stemning, og det var tydeligt at byen var godt besøgt af folk der kom for at tage på stranden. Vi nappede en kop kold kaffe inden vi kørte videre, for temperaturen havde sneget sig op over 35 grader inden klokken var 11 :-|

Bagefter gik turen ud for at se den berømte golfbane Torey Pines, hvor Marc var meget ked af at han ikke skulle spille en omgang!

Da klokken blev omkring middag ramte vi San Diego, hvor vi brugte nogle timer i Balboa Park, som er et kæmpe område med blandt andet botanisk have, sports museum og kunst museums. Vi fandt noget knap så interessant frokost, men hvad kan man regne med sådan et sted :)

Da klokken blev 14.00 tog vi til hotellet, hvor vi fandt ud af at vi først kunne tjekke ind kl. 15.00, så vi tog videre til museet USS Midway, som er et hangarskib indrettet som museum. Vi tog en audiotour, hvor man fik et godt indblik i livet på skibet, og historier om forskellige flytyper.

Da vi var ved at svede os selv ihjel (temperaturen havde rundet 42 grader), gik vi ned og tjekkede ind på værelset. Værelset er fint og vi har udsigt over havnen, så det er bare skønt. Vi ligger lige nu og ser lidt college football og får os en velfortjent Budweiser! Om en times tid hopper vi ind i det historiske kvarter Gaslamp Quarter, for at finde noget aftensmad og se os lidt omkring!

Vi håber i alle sammen har det godt (i sær min lille misser), for det har vi! Vi hygger os HELT VILDT og får masser af fede oplevelser i bagagen!