onsdag den 8. august 2018

Ned i gear på Holbox

I går tog vi bussen ud for at hente vores frække limegrønne Chevrolet Spark, som er vores transportmiddel indtil vi skal hjem. Biludlejningen fik prakket os en 1400 kroners ekstra forsikring på 🙄 så det blev over dobbelt så dyrt som planlagt 😂 men nu kan vi tilgengæld smadre den uden det koster os en krone! Og nej det har vi selvfølgelig ikke planer om 🙈

Kørekage skulle der selvfølgelig til! Og vi fik kørte alle kilometerne uden en gps, og vi fik ikke kørt forkert én gang! Lidt stolte Daltons tror jeg nok!

Vi parkerede vores bil i et Mexicansk parkeringshus, hvilket betyder træpinde med stråtag over 😂 og så tog vi den 25 minutter lange færgetur over til Holbox. Det første der ramte os (udover saltvand som sprøjtede op på os fra den Mexicanske golf), var at hvorfor i alverden var vi dog rejst fra tyrkisfarvet caribisk vand for at komme til noget der ligner det fra Danmark 🤨
Men så så vi to flamingoer stå i vandkanten og så glemte vi heldigvis lidt om det.

Men vandet og strandene på Holbox er flere niveauer ned i forhold til hvad vi kommer fra. Til gengæld er byen bare så meget mere charmerende! En ro og fred ramte os i går, og det er lige det ferie handler om.

Vi spiste lynaftensmad og gik efter en drink bagefter. Men da vi er ved at være gamle og bliver nødt til at indse det, havde det nok været en lige lang nok dag, så vi gik hjem på vores uber lækre hotel (som er mange niveauer over hvad vi havde på Mujeres), ved en 22 tiden, og hørte lidt lydbog, før vi faldt i søvn.

Idag skal vi ned og prøve at se om vi kan finde ud af at ligge på nogen liggestole i et par timer, vi skulle jo nødigt mobbes med at vi kommer blege hjem igen!
Men først venter vi lige på at morgenmaden på hotellet åbner her kl. 7.30, for vi er sultne!

Kan i have det godt derhjemme, vi hører i sveder i det danske ☀️ De der 30+ grader er altså skønne når man har en pool og en kold cerveza, så i kommer bare 🇲🇽

Kærlig hilsen os der mødte vaskebjørne over aftensdrinks!