lørdag den 11. august 2018

Den vildeste dag og nye planer!

Vi har lidt problemer med internettet herude, pænt sagt så virker det ad helveds til 😂
Så derfor er der ikke kommet meget lyd fra os. Torsdag aften faldt vi i snak med de sødeste backpackere over tacos, som havde revet et år ud af kalenderen for at rejse verden rundt. Der blev vi da vist lidt misundelige 🙈 Vi kom derfor alt for sent i seng i forhold til at vækkeuret ringede kl. 06.20 i går, fredag. Vi skulle nemlig ud og se verdens største fisk, hvalhajen!

Vi blev stoppet i en speedbåd og sejlede så derud af, med udsigt til masser af smukke pink flamingoer og små strand bugter, var livet da ikke helt skidt! Det var da så lige indtil det endte med at tage 3,5 time i speedbåden at finde hvalhajerne, på vand med ret store bølger, og vi så kan konstatere at vi nok hellere må pakke søsygepiller til mig (Camilla) næste gang 😬
Endelig fandt vi hvalhajerne, og det var for vildt! Vi hoppede i vandet to af gangen og havde så den busstore fisk for os selv! Vi var helt høje da vi kom op, indtil søsygen altså slog ind for mig igen 🙈 to ture i vandet fik vi, men vi kunne have været der hele dagen.
Stille da vi sejlede tilbage fik jeg det bedre, medvind er meget mere behageligt at sejle i end modvind! Vi fik en omgang frisk ceviche (rå fisk marineret i lime, med tomat, rødløg, avocado og koriander) med tortillachips til. Og så stoppede vi et sted på havet for at få lidt snorkletid. Vi fik set en masse stingrays og en skildpadde der alle virkede ligeglade med at vi var det. Og en hel masse smukke fisk, men de kommer desværre lidt bagi køen når man ser en havskildpadde 😬

Som vores ferier er bedst, så ændrer vi ofte planer fordi vi får lyst til noget andet. Holbox har givet os en masse skønne oplevelser og er dejlig mindre turistet end meget vi har prøvet før. Det er helt sikkert paradis! Bare ikke vores paradis. Vi keder os lidt herude, strandene er ikke noget at råbe hurra for og vi har nok brugt mest tid på at høre lydbog på værelset om aftenen. Derfor har vi besluttet at smutte en dag tidligere fra øen og tage en overnatning i den spanske koloniby Valladolid, og få set nogle ruiner og byer på vejen! Det er lige os - så vi glæder os til at komme afsted i dag.

Vi håber i har det godt derhjemme, vi har det i hvert fald som blommen i et æg. Og ja vi ved godt billederne ikke passer til indlægget, men så kan i se det fine streetart på Holbox.