mandag den 6. august 2018

Golfvogn, regnvejr og meget mere

I går brugte vi dage på at udforske øen med en golfbil! Vi havde fået fortalt at det var noget man bare skulle gøre mens man var på Mujeres, og det fik de ret i. Vi havde en kanon dag! Vi fik uden tvivl øens langsommeste golfvogn og blev overhalet af alle der kom forbi os 😂 men da vi fandt ud af at det tog omkring 20 minutter at køre fra den ene ende til den anden ende af øen OG på tværs, så gik det nok at vi ikke var hurtigere 🤷‍♀️
Morgenen startede med at vi spiste morgenmad på vores faste sted og drog mod biludlejning.

Der er så ikke noget på den her lille ø der åbner før kl. 9.. Fandt vi ud af.. Så vi brugte næsten halvanden time på at vandre frem og tilbage 😂 men til sidst åbnede skidtet og så var vi afsted!

Vi startede med at køre ned til et center hvor havskildpadder bliver hjulpet til verden og sat fri, samt hvor de hjælper skadede skildpadder med at komme på lufferne igen.

Det var simpelthen SÅ fint et sted! Der var ikke nogen guides, så der manglede lidt information, men det var så skønt at se skildpadderne blive hjulpet i det lille center. Det kostede 30 pesos pr blege dansker, som svarer til en flad 10’er! Altså hold nu op!

Bagefter kørte vi til Mexicos østligste punkt “Punta Sur”

Det er det første sted solens stråler rammer Mexico om morgenen, og der står en gammel Maya ruin på spidsen. Ham der havde mobilkameraet (host Marc host), fik ikke lige fanget ruinen dog. Til gengæld kan i få et billede af ham her fætteren.

Og den her smukke udsigt fra Punta Sur.

Bagefter kørte vi efter noget frokost midt på øen, og det var bare lækkert! Og så fik vi lige handlet lidt ind på vejen hjem. Så kan i lige se vores transportmiddel for dagen.

Og ja det er den lille frækkert, med naturlig aircondition!

Om aftenen kørte vi ud og fandt det perfekte sted til en før-aftensmads-øl.

Altså det kunne man godt blive vant til 😎
Så fik vi noget jævnt dårligt aftensmad, som alle de andre aftner og gik på jagt efter Churros.
Vi havde tidligere på dagen fået at vide at vi kunne finde det foran kirken efter kl. 18, så vi tog vognen og kørte mod kirken. Vi mødte noget af et regnvejr!

Fem minutters regnvejr, betyder MEGET regn herovre!
Men ja vi fik vors churros.

I dag skal vi ned og aflevere bil, og så bare dangdere den resten af dagen, da vi forlader vores første paradis i morgen.
Så skal vi ind til fastlandet og hente lejebil og køre mod øen holbox, hvor internet ikke er så tilgængeligt som hernede, men vi prøver 😊

Nyd jeres arbejdsuge, mens vi kigger på pelikaner og palmer mens vi drikker en kold øl!

Kram fra de tacos spisende livsnydere