onsdag den 30. januar 2019

Så gik der lige et par dage med ingenting

De sidste par dage i Koh Lipe lavede vi stort set ikke andet end at snorkel med smukke fisk, bade i poolen og drikke øl på stranden. Så der har ikke været så meget at berette om - så der har været lidt stille herinde. I går tog vi turen fra vores paradisø på en færge tilbage til Malaysia og øen Langkawi. Vi var ikke sønderligt imponerede da vi kom frem til hotellet - det levede ikke ligefrem op til billederne. Det gjorde det nok heller ikke bedre at vi lige havde boet på et lækkert hotel helt ned til stranden, hvor sandet føles som flourmelis og vandet var krystal klart - det er det ikke ligefrem her. Turen til nærmeste strand fører gennem noget skov hvor det (sørgeligt nok) flyder med plastik og så skal man lige dukke sig for et par elledninger på vejen... Ikke super cool. Så vi valgte at pakke vores tørstige danskergen ud og gik på strandbar hvor vi sad indtil vi var fulde nok, til at det eneste fornuftige at gøre var at gå hjem i seng.

I morges stod vi op og tog en grab op til Langkawis cabelcar, som er Asiens stejleste. Der var nærmest bygget en hel forlystelsespark op omkring det, til vores store fornøjelse.
Det var gevaldigt flot at se Langkawi fra oven, men shit hvor fik vi svedige (mere end man har hele tiden hernede) håndflader da vi skulle op ad den stejle stigning i en lille tynd wire. Yaiks! Men altså levende op kom vi, og så var vi lige ude og besøge deres skybridge hvor man har 55 meter ned, det var svært at komme til for kinesere der konstant var igang med et større fotoshoot over det hele.
Bagefter tog vi cabelcar ned og prøvede de andre forlystelser, som blandt andet var et 3D museum - DET havde vi meget sjov med, som i kan se på billederne!

Langkawi vokser på os, men, indrømmet, vi ville nok hellere have været et par dage længere på vores lille ønskeø. Her er rocker varmt, men til gengæld har de billige øl! Hele øen er toldfri zone, så alt er meget billigere her end de andre steder - og billig alkohol skal man ikke kimse af!

I morgen har vi planer om at tage på den noget pænere strand 15 minutters gang væk, hvor vi lejer en vandscooter og drøner lidt rundt. Og så skal vi på jungletrekking i morgen eftermiddag, så det skal nok blive en sjov dag.

Tidligere i dag sad vi på vores (glohede, altså saunaagtige) terrasse, mens to næsehornsfugle fløj lige forbi og satte sig i træet ude foran. I samme træ finder vi to giant egern (altså det kalder de dem) og en kæmpe varan - så det var da lige brand hyggeligt!

Vi hilser fra det alt for varme Langkawi, og håber at vi snart har lidt held i myggesprøjten, for dem er der altså mange af!

På trods af lidt paradishjemve hygger vi os i fulde drag, og venter nu på at vi får besøg af de vilde hunde, der lever i området, kommer og spiser den kyllingetortilla og chicken sartay spyd vi har købt til dem 😊