søndag den 27. januar 2019

Anden dag i Thailand og masser af sved på panden!

I går efter morgenmaden gik vi om til en taxabåd for at tage turen til naboøen Koh Adang. Som er den store ø i baggrunden på billedet.

Det er den største ø i nærheden og der ligger kun to hoteller og en teltplads. Til gengæld har øen vildt meget at byde på, og derfor blev vi nødt til at besøge den.

Vi havde godt bemærket at der var en god kuling i luften, men det var ikke noget vi havde spekuleret videre over indtil vi satte os i den lille longtailboat og sejlede de 10 minutter over til Koh Adang. Der fik vi godt nok sved på panden flere gange, for bølgerne stod en 4-5 meter høje - og det er saft suseme meget i en longtailboat 🙈 Flere gange var vi sikre på at båden ville kæntre og blev enige om at redde vores gopro, da det alligevel var det eneste der kunne overleve vandet!

På magisk vis kom vi alligevel levende frem - gennemblødte af saltvand - men levende! Som Marc sagde da vi kom ud af båden “er det kliche at lægge sig ned og kysse jorden?”! Og nej det var helt på sin plads 😂

Det første der mødte os var en masse smukke næsehornsfugle der sad og snakkede i træerne! SÅ hyggeligt! Da Camilla lige ville tisse inden vi gik videre i dagens mission - nemlig at bestige et højt punkt på øen så vi kunne se Koh Lipe fra oven - mødte vi lige en kat igang med at spise er halvlevende firben 😬 Not so nice!!
Men så begyndte opstigningen ellers, lidt mere end halvanden kilometer opad. Og når der bliver sagt opad, så mener vi OPAD! Flere steder på ruten var der lagt reb ud til at hjælpe med at komme op, puha det var ikke for de gangbesværede! Men vi kom da helt til tops efter en times tid, med masser af sved på panden og Marc der gentagne gange pointerede at det altså var min (Camilla) ide! Men udsigten var bestemt det hele værd. At det så var lige så svært at komme ned, havde vi ikke lige regnet med - for det var sørme stejlt. Men vi kom igen levende og uden brækkede lemmer i mål!

Da vi kom ned sad en flok næsehornsfugle og spiste frugter fra jorden af, så der blev holdt en velfortjent pause inden vi, uden fornøjelse, tog taxabåden hjem igen.. Den her gang ikke helt så farlig tur da bølgerne havde lagt sig lidt.

Resten af dagen gik ved poolen og dagen i dag er gået med den vildeste snorkling ved Sunset beach. Stranden er noget mere primitiv end den vi bor ud til, men med koraller og fisk i massevis. Så bliver vi altid så glade. Det er skønt at se at alt marinelivet ikke er blevet slået ihjel af os mennesker.

Nu får vi en øl på altanen, og ender vist på en strandbar inden den står på aftensmad.

Vi håber på et stabilt internet så vi kan se VM finale til midnat engang, så kryds lige fingre for os - og ellers må i lige heppe lidt fra os!